Vanliga frågor och svar

  • Har ni fastpris och hur kan jag få reda på ett pris för en taxiresa mellan två adresser?

    Ja, det har vi. Enklast får du fram det i vår app eller hemsida. Fyll i ”Från- och till- adress" så beräknas ditt fastpris direkt innan du går vidare till bokning och betalning av resan.

  • Kan jag förbeställa taxi?

    Ja, du kan förbeställa taxi dygnet runt via app, hemsida eller telefon. Du kan ladda ner appen till Apple eller Android.

  • Kan jag boka flera stopp på min resa i appen?

    Nej. Alla förbetalda resor som är bokade i appen beräknar ett fast pris mellan upphämtnings- och avlämnings-adress och du kan inte lägga till fler stopp på vägen. Om du vill resa via en adress, får du göra på följande sätt:

    • Via app eller hemsida: Boka resan mellan de första två destinationerna och betala resan. När du går in i bilen meddelar du sedan chauffören att du kommer vilja fortsätta resan efter första stoppet och då går den resan vidare på taxameter.
    • Bil på gatan: Startar alltid på taxameter om du inte ber föraren om överenskommet fastpris.
  • Jag har tappat/glömt något i en taxi, vad gör jag?

    Vi har som policy att allt kvarglömt lämnas in till polisens hittegods. Kommer du på det samma dag som du rest kan det hända att chauffören inte hunnit lämna in det. Du kan då skapa ett ärende i vår kundserviceportal.

  • Är det olika taxameterpriser, beroende på när på dygnet man åker?

    Ja, taxameterpriset varierar beroende på vilken tid på dygnet du åker. Se taxameterpriser.

  • Kan jag beställa taxi med bilbarnstol?

    Självklart! Kostnad för bilbarnstol och babyskydd är 100 kronor extra. Bilbarnstol och babyskydd bokas enkelt i både appen och webben. Du kan också ta med egen bilbarnstol utan att bli debiterad. Läs mer här.

  • Kan jag få min resa fakturerad?

    Ja, om du har ett företagskonto hos oss, med godkänd kredit.

  • Får man ha med husdjur i era taxibilar?

    Ja, i de flesta bilarna går det bra att ha med sig husdjur. Välj det som tillval Djur när du bokar i appen eller i webben och meddela föraren om det är ett stort eller litet djur. Läs mer här.

  • Jag har avbokat min resa, när får jag min återbetalning?

    En förbeställd resa måste avbokas senast 30 minuter innan planerad avgång, annars kommer den att debiteras fullt. Om du har betalat med bankkort får du oftast din återbetalning inom 1 dag. Om du har betalat med Swish sker återbetalningen inom 1-3 dagar.

Kundserviceportalen

Har du frågor, behöver ett kvitto eller har övriga synpunkter på resan, besök gärna vår kundserviceportal så får du snabb återkoppling och kan följa ditt ärende.