+

Vanliga frågor och svar 

Har ni fastpris och hur kan jag få reda på ett pris för en taxiresa mellan två adresser? 

Enklast är att använda vår webbokning. Fyll i ”hämtaadress” och ”destinationsadress”. Klicka sedan ”sök fastpris”. Du kan också ringa 031-650 000 och få ett fastpris på resor inom Göteborg.

Kan jag förbeställa taxi?

Ja, du kan förbeställa taxi dygnet runt. Med undantag från Landvetter Flygplats där vi alltid har bilar på plats. 

Är det olika taxameterpriser, beroende på när på dygnet man åker? 

Ja, taxameterpriset varierar beroende på vilken tid på dygnet du åker. Se taxameterpriser.

Vi är fem personer som ska åka taxi så vi får inte plats i en vanlig personbil. Har ni storbilar? 

Ja, vi har storbilar för 5-8 passagerare. Antalet storbilar är dock begränsat.Det är lite dyrare att köra dessa än ordinarie personbilar. Därför kostar det lite mer att åka storbilstaxi. 

Kan jag beställa en taxi med bilbarnstol och vad kostar det? 

Ja, läs mer om det här. Kostnad för bilbarnstol är 100 kronor.  Bokas på telefon 031-650 000. Ej via vår webbokning.

Kan jag få min resa fakturerad? 

Ja, om ditt företag har företagskonto med oss, med godkänd kredit. 

Mitt Taxikort privat är utgånget/fungerar inte. Vad gör jag då? 

Kontakta Taxi Göteborgs försäljningsavdelning omgående, så skickar vi ett nytt. 

När får jag bonusen för Taxikortet Privat? 

Bonusen för föregående kalenderår betalas ut under februari och mars varje år, för de kortkunder som rest för över 2 000 kronor året innan. 

När jag bokar taxi via ert talsvar så anger ni min gamla adress. Varför och hur gör jag då? 

Talsvaret kopplar ihop ditt telefonnummer med din adress. Dessvärre får vi inte automatisk information om adressändringar. Därför ber vi dig boka taxi av en telefonist nästa gång, och be honom/henne lägga in din nya adress istället. Därefter kommer talsvaret att ange din nya adress.

Får man ha med husdjur i era taxibilar? 

Ja, om du meddelar kundtjänst när du bokar.

Varför är ni så dyra? 

Våra priser är baserade på de kostnader vi har för att driva en dygnet-runt-verksamhet med ledorden service, ansvar och tillgänglighet: Fordon av god kvalitet, drivmedel, försäkringar, löner enligt kollektivavtal, teknik/utrustning (avancerat trafikledningssystem, alkolås, säkerhetskamera, kravuppfyllda betalterminaler mm) samt kundtjänst- och reklamationsservice.