+

Vanliga frågor och svar 

Har ni fastpris och hur kan jag få reda på ett pris för en taxiresa mellan två adresser? 

Enklast är att använda vår app eller webbokning. Fyll i ”Från- och tilladress". Klicka sedan ”Fler val”. Nu ser du fastpriset. Du kan också ringa 031-650 000

Kan jag förbeställa taxi?

Ja, du kan förbeställa taxi dygnet runt via app, webbokning eller telefon.

Är det olika taxameterpriser, beroende på när på dygnet man åker? 

Ja, taxameterpriset varierar beroende på vilken tid på dygnet du åker. Se taxameterpriser.

I appen har ni maxpris, vad är det?

Maxpris är ett garantipris. Resan kan bli billigare om taxametern inte uppnår maxpris, och garanteras att aldrig överstiga det lovade maxpriset.

Kan jag beställa taxi med bilbarnstol?

Självklart! Kostnad för bilbarnstol är 100 kronor extra.  Bilbarnstol bokas via vår webbokning eller på telefon 031-650 000. 

Kan jag få min resa fakturerad? 

Ja, om du har ett familjekonto eller om ditt företag har ett företagskonto hos oss, med godkänd kredit.

Var ser jag min bonus? 

Bonussaldot kan du se när du loggar in på webbsidan. Du kan även använda din bonus när du bokar din resa genom webbokningen.

Får man ha med husdjur i era taxibilar? 

Ja. För bokning i appen klickar du i "Gör ett val" och Kör djur" samt skriver i kommentarsfältet vilket djur du har med dig. Det går också bra att boka via telefon 031-650 000.