• 2017-09-29

Taxi-resenärer ska söka lyckan i speed dejting

Har du tröttnat på att sitta ensam hemma i höstmörkret och vill testa på något nytt och roligt? Taxi Göteborg arrangerar nu speed dejting. I jakt på kärleken kommer några lyckligt lottade singlar få vara med på äventyret och även få gå på en exklusiv middagsbjudning.

Under hösten kommer fyra stycken "veckans singel” att väljas ut och presenteras på Taxi Göteborgs Facebooksida. Tillsammans med ett filmteam får de sedan träffa fyra spännande personer vardera – på äkta speed dejting i en av våra taxibilar. När resan är slut får den som är veckans singel välja vem hen vill träffa igen under en mysig middag på restaurang Ristoria, där det lyckliga tu bjuds på en kulinarisk matresa genom Italien.

- Vi älskar att hjälpa människor. Allt från att vara brytförare vid Göteborgsvarvet, då vi hjälper personer i mål när benen inte längre bär, till att köra företagsledare. Att få lov att vara med och hjälpa personer till att hitta sin kärlek hade varit fantastiskt. Vi skapar ett tillfället där två människor, som annars aldrig skulle träffats, får mötas. Sedan är det bara att hålla tummarna för att något klickar. Om de inte skulle hitta sin kärlek så är de iallafall en upplevelse rikare, säger Petra Kling, försäljnings- och marknadschef.

Anmälan till speed dejtingen öppnar idag, fredag den 29 september.

• 2016-11-01

Taxi Göteborg och Kwick digitaliserar kvittot

Taxi Göteborg har tecknat avtal med den digitala kvittotjänsten Kwick, vilket gör det möjligt att leverera helt digitala kvitton till de företag som använder tjänsten. Både privatpersoner, företag och samhället i stort blir vinnare när papperskvittot förpassas till historien.

• 2016-09-02

Stark evenemangssommar för Taxi Göteborg – exklusiv partner till North Sea Tall Ships Regatta 2016

Taxi Göteborg fortsätter en framgångsrik evenemangssommar med att vara exklusiv leverantör av taxitjänster till och från North Sea Tall Ships Regatta i Frihamnen den 3-6 september.

• 2016-08-15

Kom i rätt sinnesstämning med Moodtaxi – sprider klassisk musik till göteborgarna under kulturkalaset

Moodtaxi är ett samarbete mellan Taxi Göteborg och Göteborgs Symfoniker där klassisk musik ska spridas till göteborgarna. Med start idag 15 augusti, under kulturkalaset och en månad framöver kommer nio Moodtaxi-bilar bjuda resenärerna på valfri sinnesstämning.

• 2016-08-10

Taxi Göteborg i samarbete med Way Out West – bemannar taxifickor runt spelplatserna dygnet runt

Taxi Göteborg kommer under helgen att vara samarbetspartner för musikfestivalen Way
    Out West som arrangeras i Göteborg, 11-13 augusti. På plats vid Slottsskogen och med egna
    taxifickor vid Bananpiren och Gothenburg Studios kommer Taxi Göteborg att kunna bistå
    med transport mellan de olika scenerna och runt om i staden under festivalen.