Vanliga frågor och svar

1. Har ni fastpriser?

Ja, till och från Landvetter Flygplats och Göteborg City Airport. Du kan också få fastpris på resor som du bokar via vår webbokning eller via kundtjänst.

2. Hur kan jag få reda på ett pris för en taxiresa mellan två adresser?

Enklast är att använda vår webbokning. Fyll i ”hämtaadress” och ”destinationsadress”. Klicka sedan ”sök fastpris”. Du kan också ringa 031-650 000 och få ett fastpris på resor inom Göteborg.

3. Kan jag förbeställa taxi och vad kostar det?

Ja, du kan förbeställa taxi dygnet runt. Vi tar inte extra betalt för förbeställningar.

4. Är det olika taxameterpriser, beroende på när på dygnet man åker?

Ja, taxameterpriset varierar beroende på vilken tid på dygnet du åker. Läs gärna mer på sidan med våra taxameterpriser.

5. Vi är fem personer som ska åka taxi så vi får inte plats i en vanlig personbil. Har ni storbilar?

Ja, vi har storbilar för 5-8 passagerare. Antalet storbilar är dock begränsat.

6. Kostar det extra att åka storbil?

Storbilar är lite dyrare att köra än ordinarie personbilar, därför kostar det lite mer att åka storbilstaxi.

7. Kan jag beställa en taxi med bilbarnstol och vad kostar det?

Ja, barn under 135 cm måste åka i bilbarnstol (upp till tre år) eller bälteskudde (från tre år och upp till 135 cm). Bilbarnstol kostar 50 kronor, bälteskudde kostar inget extra. Bokas på telefon 031-650 000. (Ej via vår webbokning.)

8. Kan jag få min resa fakturerad?

Ja, om ditt företag har kundavtal med oss, med godkänd kredit.

9. Mitt Taxikort privat är utgånget/fungerar inte. Vad gör jag då?

Kontakta Taxi Göteborgs försäljningsavdelning omgående, så skickar vi ett nytt.

10. När får jag bonusen för Taxikortet Privat?

Bonusen för föregående kalenderår betalas ut i februari eller mars varje år, för de kortkunder som rest för över 2 000 kronor året innan.

11. Hur gör jag för att få tillbaka något som jag glömt i en av era taxibilar?

Vi har tydliga rutiner för hur vi hanterar kvarglömda persedlar.

12. Jag har flyttat men när jag bokar taxi via ert talsvar så anger ni min gamla adress. Varför och hur gör jag då?

Talsvaret kopplar ihop ditt telefonnummer med din adress. Dessvärre får vi inte automatisk information om adressändringar. Därför ber vi dig boka taxi av en telefonist nästa gång, och be honom/henne lägga in din nya adress istället. Därefter kommer talsvaret att ange din nya adress.

13. Får man ha med husdjur i era taxibilar?

Ja, om du meddelar kundtjänst när du bokar.

14. Varför är ni så dyra?

Våra priser är baserade på de kostnader vi har för att driva en dygnet-runt-verksamhet med ledorden service, ansvar och tillgänglighet: Fordon av god kvalitet, drivmedel, försäkringar, löner enligt kollektivavtal, teknik/utrustning (avancerat trafikledningssystem, alkolås, säkerhetskamera, kravuppfyllda betalterminaler mm) samt kundtjänst- och reklamationsservice.